Das boot

Igår tog jag en liten tripp för att titta till min husbåt. Den låg kvar. Antagligen rätt mycket pga all måsskit på bryggan.
Om jag var husbåtstjuv hade jag iallafall hellre valt en annan husbåt, som inte låg längst ut på en brygga som såg ut som ett mayhem.



Fåtöljerna i båten är såna där 3-läges så först sitter man, så skjuter man fram rumpan och blir halvliggade. Det sista läget är magiskt och man somnar direkt. Man ligger lixom med rumpan lägst och benen och huvet högre. Så låg vi iallafall, jag och Gizmo och drack kaffe och lyssnade på regnet.

Det är pretty svårslaget att hänga i husbåten. Jag önskar bara att jag hade någon som var lite pepp på att hänga med, för jag blir mörkrädd.
Annars är det bland det bästa att sova kvar, att sitta i varsin fåtölj med ett glas vin och bara glo och sedan somna till kluckandet utanför.

Till top